Kundservice

Konsumenträtt/ekonomi

Vi arbetar ständigt med att bli en bättre leverantör av vår tjänster. Vår kundservice blir duktigare och får mer rutin för varje ärende de tar hand om, men i bland kan det bli fel och då är det viktigt att du känner till vilka rättigheter du har och var du vänder dig för att få den hjälp du har rätt att få.

Konsumenträtt

Konsumenträtt
Vår kundservice hjälper dig med alla sorters kundärenden. Oavsett vad ärendet gäller så rekommenderar vi att kontakta dem i första hand. Om du sedan fortfarande skulle känna dig missnöjd över hur vi hanterat ditt ärende, så ska du givetvis få framföra din åsikt vidare. Här finns bra information om var du då kan vända dig.

Kundservicechef
Om du av någon anledning skulle vara missnöjd med hur du blivit behandlad av vår kundservice, finns en kundservicechef att vända sig till i andra hand. Kundservicechefen kan hjälpa dig med frågor, klagomål, synpunkter och även bistå med hjälp att ta eventuella frågor vidare externt.
Söderhamn Näras kundservicechef: Lena Sandin
Telefon: 0270-766 69
E-post: lena.sandin@soderhamnnara.se

Elektronisk faktura

Söderhamn Nära erbjuder alla privatpersoner att få elektronisk faktura istället för pappersfaktura.

Du behöver ha en internetbank med betalservice. Anmälan gör du på din internetbank. Sök fram Söderhamn Nära i internetbankens förteckning över organisationer som kan erbjuda e-faktura. Klicka på länken till vår anmälningssida och gör din anmälan.

Information om betalda e-fakturor ligger kvar i 18 månader. När du gått igenom och godkänt en e-faktura gör du betalningen som vanligt i internetbanken. Alla fakturauppgifter som till exempel belopp, förfallodatum och OCR-nummer är automatiskt ifyllda.

Krav- och inkassoärenden

Svea Inkasso är vår samarbetspartner gällande nya ärenden.

Har du frågor som rör krav- och inkassoärenden ska du i första hand kontakta Svea Inkasso på telefon 08-735 90 00.

Till toppen